O mne

Volám sa Vladimír Kormančík a momentálne bývam v najznámejšej a najstaršej dedine na Záhorí v Plaveckom Štvrtku.

S Internetom a webovými stránkami tak ako asi všetci moji rovesníci som sa prvýkrát stretol počas môjho štúdia na strednej škole. V maturitnom ročníku sme na konci prvého polroka absolvovali odbornú prax. Mali sme si vybrať jednu tému a na ňu napísať záverečnú prácu. Na výber sme mali množstvo tém, väčšina sa týkala nášho študijného odboru - Ekonomika poľnohospodárstva a výživy. Medzi témami bola aj téma - tvorba webových stránok. Kedže sa rád učím nové veci a informatika ma bavila tak som si túto tému vybral. V tom období, začiatkom 21. storočia už Internet prenikol aj medzi normálnych ľudí. Nebol len výsadou vedcov a čudákov sediacich pred monitorom počítača. Začali sa objavovať aj prvé internetové prezentácie firiem a jednotlivcov. Nemohol som nič stratiť, len sa niečo nové naučiť.

Do témy som sa ponoril natoľko, že moju prvú webovú stránku som dokázal po preštudovaní základov tvorby webu vytvoriť za týždeň. Horšie to už bolo s písaním samotnej záverečnej práce :) S prácou som dokonca vyhral školské kolo SOČ.

V roku 2003 v internetovom praveku neexistovalo toľko webových stránok ako dnes, napriek tomu mnohé z nich sú užitočné aj dnes. Napríklad stránka Dušana Janovského, v čechách známeho skorej ako Yuhů - www.jakpsatweb.cz alebo web českého marketingového mága Marka Prokopa - www.sovavsiti.cz . Od týchto ale aj iných ľudí som sa veľmi veľa vecí naučil a vlastne sa učím stále.

Už vtedy som začal chápať web ako nástroj a nie ako niečo umelecké. Je možno paradoxné, že umelecký fotografi majú svoje weby jednoduché, dá sa povedať až minimalistické. Väčšinou majú biele alebo čierne pozadie a jednoduché textové menu. Prečo to tak je? Ďalším príkladom môže byť vyhľadávač Google. Prečo je najpoužívanejším vyhľadávačom na svete? Tým, že má pekný design to asi nebude. Weby sa nestanú úspešný tým, aký majú pekný design. Ale úspešné sa stanú vďaka svojmu obsahu a tým ako sú marketingovo premyslené. Tým nechcem povedať, že design nie je dôležitý, ale v mnohých prípadoch sa jeho úloha preceňuje.
Vrátim sa ale k spomínaným príkladom, taký fotograf ponúka pekné umelecké fotografie. Môžete sa presvedčiť sami, vyhľadávače vám určite pri tom pomôžu. Vyhľadávač zase ponúka svojim používateľom relevantné odpovede na otázky ktoré sú im kladené. Niekedy tomu síce tak nie je. Ale autori vyhľadávačov ich stále zlepšujú, aby ponúkali čo najrelevantnejšie výsledky.
Internetový marketing vlastne marketing ako taký nie je len reklama, ale je to proces zisťovania požiadaviek a potrieb zákazníka za účelom poskytnúť mu taký produkt, ktorý preňho bude predstavovať pridanú hodnotu a firme prinesie zisk. Zjednodušene môžeme povedať že marketing je komunikácia medzi firmou a zákazníkom.

Tvorbu webových stránok beriem ako poslanie pomôcť ľuďom vytvoriť funkčný web pre ľudí.