Ako zvýšiť atraktivitu webovej stránky

By vlado, 19 október, 2012

Každý návštevník sa rozhoduje v priebehu niekoľkých sekúnd, či na stránke zostane alebo odíde. K tomuto rozhodovaniu mu môžeme pomôcť. Jedine atraktívne stránky môžu udržať pozornosť. Pod slovom atraktívny si nepredstavujte ohromujúci dizajn ale prvky umožňujúce určitú formu spoluúčasti alebo lákajúcu pozornosť.

Zoznamy, rebríčky, porovnania

Pozornosť návštevníka hlavne elektronického obchodu pútajú rebríčky, zoznamy alebo poradia.

  • Najpredávanejší tovar
  • Hodnotenie produktov
  • Porovnanie jednotlivých produktov
  • ...

Články a novinky

Publikovanie článkov a noviniek na vlastnom webe má význam pre návštevníkov aj pre vyhľadávače. Návštevníci sú radi, keď sa dozvedia niečo nové. Pohľad na vec z inej strany, informácie zo zákulisia, názor tretích osôb. Predovšetkým osôb uznávaných v obore. Iný charakter budú mať články na vašom webe, iné zase ktoré zašlete na cudzie weby s PR článkami a úplne iné budete mať na svojom blogu.
Je nutné tiež pripomenúť, že tlačová správa dnes skôr správa pre média obsahuje všeljaké čísla (finančné výsledky, obrat, podiel na trhu) alebo dôležité zmeny vo vedení firmy, prípadne dôležité rozhodnutia (akvizície, fúzie) Naproti tomu novinka bude obsahovať informácie o uvedený novej verzie produktu na trh alebo využívanie novej technológie vo firme. Tlačové správy skôr patria do kategórie dôveryhodnosti firmy a novinky zvyšujú atraktivitu stránky.

Hlasovanie prieskumy

Veľmi účinným spôsobom ako vlákať návštevníkov do deja, sú rôzne prieskumy, ankety a hlasovania. Ľudia radi oznamujú svoje názory, ale pozor – len vtedy ak je zaručená anonymita. Prieskumy prinášajú nielen aktivitu, ale slúžia na získanie preferencií a požiadaviek. V tomto zmysle sú dôležitejšie pre firmu než pre návštevníka web stránky.

Komentáre