Internetový marketing

By vlado, 18 október, 2012

Internetový marketing sa začal vyvíjať koncom 90-tych rokov dvadsiateho storočia. V súčastnosti je významnejší ako klasický marketing (off-line marketing), nie do objemu ale do účinnosti. Marketing nie je len reklama, ale je to proces zisťovania požiadaviek a potrieb zákazníka za účelom poskytnúť mu taký produkt, ktorý preňho bude predstavovať pridanú hodnotu a firme prinesie zisk.

Výhody internetového marketingu

  • V monitorovaní a meraní - poskytuje omnoho viac dát
  • V dostupnosti 24 hodín denne 7 dní v týždni - marketing na Internete prebieha nepretržite
  • Svojou komplexnosťou - zákazníka môžeme osloviť viacerými spôsobmi
  • V možnostiach individuálneho prístupu - neanonymný zákazník, komunity, "správny" zákazníci cez kľúčové slová a obsah
  • Svojim dynamickým obsahom - ponuku je možné neustále meniť

Nevýhody internetového marketingu

  • Malá penetrácia Internetu u staršej generácie
  • Nižšia dôvera pri nakupovaní cez Internet
  • Nižšia dôvera v informácie uvádzané na Internete

Nástroje internetového marketingu

  • SEO - optimalizácia pre vyhľadávače
    • zápisy do katalógov
    • tvorba spätných odkazov (linkbuilding)
    • výmena odkazov
  • SEM - marketing vo vyhľadávačoch
    • PPC (pay per click – platba za preklik) reklama
    • plošná reklama
    • prednostné výpisy v katalógoch
  • E-mailing
    • marketing prostredníctvom e-mailu
  • Sociálne médiá
    • Facebook
    • Google Plus
    • Pinterest
    • Foursquare
    • Twiter
    • Linkedin
  • Public relation
    • novinky a správy
    • články
    • blogy

Komentáre