Prečo si dať vytvoriť webovú stránku

Submitted by admin on Ne, 24. 11. 2013 - 13:00

Prečo by ste si mali dať vytvoriť webovú stránku? Nie je to preto, lebo ju už majú všetci alebo je to moderné. Z tohto pohľadu nepatrí webová stránka k povinným položkám firmy. Je vytváraná za nejakým účelom. Tento účel môže byť rôznorodý:

  • budovanie značky
  • informovanie zákazníkov o vlastnom produkte
  • predaj reklamnej plochy
  • poskytovanie podpory a služieb zákazníkom
  • získavanie informácií od zákazníkov o ich preferenciách potrebách, požiadavkách, skúsenostiach s produktom
  • predaj produktov cez Internet

Dôvodov môže byť samozrejme viacej. Nemať www stránku v dnešnej dobe je priama ignorancia zákazníka. Veľa ľudí v dnešnej dobe používa Internet a hľadá tam informácie rôzneho druhu. Prečo na Internete nie sú napríklad všetky reštaurácie a nemajú tam svoju otváraciu dobu a denné menu? Prečo ste nemohli dlho nájsť inštalatéra, ktorý býva o dve ulice ďalej? Prečo ste nenašli obchod z nábytkom vo vedľajšom meste a museli ste ísť desiatky kilometrov? Títo všetci podcenili význam Internetu.

Ako by mala vyzerať webová stránka aby bola úspešná? Ako už bolo povedané záleží podľa účelu. Z úspešných webov sa dajú odvodiť určité doporučenia a pravidlá.

Základné predpoklady úspešnej webovej stránky sú:

  • webová stránka musí mať pre návštevníka nejaký prospech
  • tento prospech musí byť pre konkurenciu ťažko napodobiteľný
  • prospech musí byť dostatočne silný aby z návštevníka urobil zákazníka
  • pre každého zákazníka musí byť prospech individuálny

Marketing, nie len na Internete je o hľadaní potrieb a požiadaviek zákazníkov a ich uspokojovanie. To potom prináša hodnotu nie len pre zákazníka ale aj pre firmu vo forme zisku. Keď budú všetky stránky vyzerať rovnako ako zistí zákazník, že si má vybrať akurát nás? Skúste si položiť otázku: Prečo by sa mal návštevník stránok stať našim zákazníkom? Kde vidíte ten impulz ktorý ho k tomu dovedie?