Linkbuilding

Submitted by admin on Ne, 26. 01. 2014 - 13:00

Pojem linkbuilding môžeme voľne preložiť ako budovanie spätných odkazov. Odkazy smerujúce na váš web z internetu naň majú veľký vplyv. Niektoré odkazy môžu pomôcť iné sú celkom zbytočné a niektoré môžu aj uškodiť. Tvorbou spätných odkazov sa zaoberá linkbuilding. Čo si pod tým predstaviť? Spätný odkaz je taký odkaz ktorý na web smeruje z iného webu, dá sa povedať že je mostom medzi dvoma webmi. Môže byť textový, obrázkový alebo schovaný vo flashovej animácii. Po kliknutí na odkaz je používateľ buď presmerovaný na požadovanú stránku, alebo sa mu otvorí nová karta prípadne nové okno prehliadača.

Prečo by ste mali vytvárať spätné odkazy? Spätné odkazy sú dôležité pre optimalizáciu pre vyhľadávače. Hrajú úlohu odporúčania, hovoria o tom že odkazujúca a odkazovaná stránka nejako súvisia a že na odkazovanej stránke je nejaká zaujímavá informácia. Kvalita a počet spätných odkazov je určitým merítkom kvality webovej stránky.

Linkbuilding môžeme chápať v dvoch rovinách a to ako pasívny - vtedy sa snažíme aby ľudia na nás odkazovali. Získanie pasívneho odkazu je možné ovplyvniť publikovaním zaujímavého obsahu. Webová stránka sa stane populárnejšia a ľudia na ňu budú sami odkazovať. Alebo ako aktívny - vtedy oslovujeme majiteľov webov aby si s nami vymenili odkazy. Okrem vymieňania odkazov sa snažíme prispievať na blogu, vlastných satelitných weboch - mikrostránkach, diskusných fórach a sociálnych sieťach.

Pri budovaní spätných odkazov by sme mali klásť veľký dôraz na to, aby sme odkazy umiestňovali na miesta kde budú pre používateľa prospešné, pomôžu mu získať doplňujúce informácie. Odkazy teda dávame len na obsahovo príbuzné webové stránky. Veľkú úlohu hrá aj miesto kam sa daný odkaz na stránku umiestni či je v texte, v menu či v pätičke stránky. Dôležité je aj to aký text má samotný odkaz.