Ako zvýšiť dôveru návštevníkov webovej stránky

Pridal/a Vladimír dňa Št, 15. 12. 2011 - 08:00

Ak chcete získať nových zákazníkov musíte im vytvoriť prostredie dôvery. Návštevník ktorý bude mať nejaké pochybnosti o firme zo stránky odíde a nikdy sa na ňu nevráti. Podľa skúseností z celého sveta vznikajú rôzne doporučenia ako zvýšiť dôveru webu.

Telefonický kontakt

Telefónne číslo a hlavne číslo pevnej linky je zárukou že daný firma existuje a nejedná sa o podvod. Je to určitý záchytný bod pre zákazníkov pre prípad kedy došlo k nejakým problémom v dodávke tovaru alebo si nevedia s niečím poradiť. Cez telefón sa dá získať značné množstvo informácii pre zlepšenie produktov a služieb.

Telefonický kontakt je tak jedným zo základných predpokladov pre obchodovanie na Internete. Každá kvalitná firma by ho mala uvádzať na všetkých stránkach svojho internetového obchodu. Veľké množstvo ľudí sa pre nákup rozhoduje na základe toho. A to napriek tomu, že vám nikdy nezavolajú!

Telefonický kontakt má v sebe určité psychologický prvok. Predstavuje uistenie, že v prípade potreby je možné s niekym rozprávať. A ten niekto nie je anonymný. Preto je ešte lepšie pri telefónom čísle uvádzať aj meno osoby a jeho funkciu.

Voľba správneho URL

Nemá zmysel za každú cenu používať kľúčové slová v doméne. V minulosti sa tým zlepšovali pozície vo výsledkoch vyhľadávania. V súčastnosti to má malý až žiadny význam (podľa vyhľadávačov). Pre návštevníka je dôležité jednoduchá a ľahko zapamätateľná URL adresa. Často sa tiež rieši význam pomlčky v doméne. Z technického hľadiska to nepredstavuje problém ale ak to zdôvodníte z marketingových potrieb je ju možné použiť. V zásade, ale pomlčka v doméne nemá žiadny zmysel. Doménu nevytvárajte s viac ako dvoch slov a to predovšetkým krátkych.

Detailný popis firmy a činnosti

Je treba jasne a zrozumiteľne vysvetliť  čo firma robí. Prípadne je možné pridať aj jej históriu. Nie je vhodné na stránku uvádzať svoje strategické rozhodnutia a rôzne prehlásenia o jej výnimočnosti. Naopak zákazníkov zaujímajú rôzne certifikáty, ocenenia, informácie o produktoch prípadne služby.

Správy

Pravidelné zverejňovanie správ o firme, produktoch, činnosti a ponukách zvyšujú šancu byť na popredných miestach vo vyhľadávaní a posilujú tak povedomie ľudí o firme a jej produktoch. Pravidelné správy znamenajú, že firma existuje, je aktívna a má snahu svojich zákazníkov informovať. Správy sú tiež dôvod preto aby sa ľudia na vašu stránku vracali.

Ochrana dát

Na web je vhodné napísať že údaje o zákazníkoch sú uchovávané podľa zákona a nezisťujete žiadne iné informácie len tie ktoré sú potrebné na zaistenie objednania tovaru. Toto nie je len prehlásenie ale aj povinnosť zo zákona. Poskytnutie údajov tretej osobe na reklamné účely môže mať nedozierne následky, od straty dôvery k firme až po súdny postih.