Ako vybrať správne kľúčové slová

Submitted by admin on Po, 24. 03. 2014 - 09:15

Kľúčové slovo po anglicky keyword môžeme označiť ako frázu, ktorú hľadajúci zadá do vyhľadávača. Od vyhľadávača očakáva odpoveď v podobe relevantných webových stránok. Kľúčové slová môžeme vo všeobecnosti označiť ako frázu. Používateľ pri hľadaní, nikdy nezadáva len jedno kľúčové slovo, skoro vždy zadáva nejakú frázu. Ak používateľ napríklad hľadá obuvníka v Malackách tak do vyhľadávača zadá niektorú z nasledovných kombinácií slov obuvník malacky, oprava topánok malacky alebo oprava obuvi malacky.

Pre úspešnosť webovej stránky je dôležitý správny výber kľúčových slov. Ak sa snažíme optimalizovať webovú stránku na kľúčové slová, ktoré nikto nehľadá, tak k nám nikto nepríde. Podobný efekt dosiahneme ak sa snažíme optimalizovať na kľúčové slová ktoré sú veľmi hľadané. Na stránku prídu návštevníci, ale nestanú sa z nich zákazníci. Potrebné je optimalizovať na správne kľúčové slová, ktoré hľadajúci zadáva do vyhľadávača vo fáze pred nákupom prípadne pri hľadaní informácie o riešení svojho problému.

Analýza kľúčových slov

Správne kľúčové slová môžeme nájsť viacerými spôsobmi. Mne sa v praxi osvedčila kombinácia nasledovných spôsobov: rozhovor s klientom, nástroj Google AdWords Keywords Tools a webová analytika. Na Slovensku sa najčastejšie používa nástroj Google Analytics.

Prostredníctvom týchto troch spôsobov vyberieme vhodné kľúčové slová, ktoré predpokladáme, že zákazník bude hľadať.
rozhovoru s klientom zistím informácie na ktoré sa najčastejšie pýtajú jeho zákazníci a aké problémy im dokáže vyriešiť.
Nástroj Google AdWords Keywords Tools nám pomôže nájsť kľúčové slová ktoré najčastejšie zadávajú používatelia internetu do vyhľadávača. Je to taká menšia pomôcka, ktorá napovie ktorým smerom by sme sa mali pustiť.
Google Analytics sa dozvieme, už aktuálne informácie cez ktoré kľúčové slová a na ktoré podstránky k nám zákazníci chodia. Tento spôsob sa dá použiť len v prípade, ak už webovú stránku máte.
V ostatných prípadoch sa musia vhodné kľúčové slová odhadnúť. Internetový marketing má výhodu oproti off-line marketingu, že je ho možné merať. Webová analytika nám pomôže tieto chyby nájsť a môžeme ich aj rýchlo odstrániť.

Štruktúra webovej stránky

Po nájdení vhodných kľúčových slov sa vytvorí vhodná štruktúra webovej stránky. Web by mal byť koncipovaný tak, aby používateľ dokázal rýchlo a bez zbytočného premýšlania nájsť odpoveď na svoje otázky. Docielime to tým, že vytvoríme vhodné cieľové stránky s užitočným obsahom. Zjednodušene povedané štruktúru vytvoríme tak, aby požívateľ po zadaní nami zamýšlanej frázy dostal od vyhľadávača požadovanú odpoveď. Napríklad ak do vyhľadávača zadáte frázu cenník tvorby webových stránok, tak vám vyhľadávač poskytne na túto otázku odpoveď. Medzi výsledkami vyhľadávania by sa mala nachádzať aj moja stránka s cenníkom.

Nie top kľúčové slová ale long tail

Veľa ľudí pri výbere kľúčových slov robí chybu, že optimalizuje na veľmi hľadané kľúčové slová. Optimalizovať na takéto frázy je veľmi drahé, trvá veľmi dlhú dobu a je vlastne aj nemožné. Aj napriek tomu sa o to mnohý snažia. Je preto potrebné nestrácať čas a webovú stránku optimalizovať na takzvané log tail kľúčové slová. Niekedy sa používa aj výraz dlhý chvost. Problém je v tom, že niektoré slová majú veľkú hľadanosť napríklad už v úvode spomínaný obuvník. Ale ak niekto do vyhľadávača zadá vyhľadávaciu frázu obuvník, tak nevieme čo hľadajúci hľadá. Potrebuje opraviť topánky? Zaujíma sa o toto remeslo? Je dodávateľ materiálu pre obuvníkov a hľadá obchodných partnerov? Ale ak do vyhľadávača zadáte konkrétnejšiu frázu tak vyhľadávač poskytne, presnejšie výsledky možno práve také v ktorých nájdete odpoveď na vašu otázku. Vo svojej webovej analytike si môžete všimnúť, že počet návštevníkov z long tailových fráz je mnohonásobne väčší ako z často hľadaných. Takýto návštevníci majú aj vyšší predpoklad ku konverzii. To znamená, že si napríklad kúpia produkt alebo objednajú službu.