10 spoľahlivých spôsobov ako nahnevať návštevníkov

Submitted by admin on St, 05. 02. 2014 - 13:51

Viete ako nahnevať návštevníka webu? Popíšem asi desať najčastejších prehreškov a načrtnem aj ako sa im vyvarovať.

Vyskakovacie okná

Toto je jedna z najhorších vecí ktorú môžete urobiť. Hovorí sa im aj pop-up okná. Návštevníci webových stránok ich priam nenávidia. Tieto techniky používajú predovšetkým rôzne weby s pochybným obsahom. Bohužiaľ nie len weby pochybného ale mnohokrát aj seriózne tváriaceho sa obsahu.
Pokiaľ používatelia používajú doplnkové nastavenia svojho prehliadača, tak takéto okná vôbec nemusia vidieť, lebo ich majú blokované. Preto sa nedá na takéto okná spoľahnúť. Návštevník sa nanajvýš dozvie, že nové vyskakovacie okno bolo zablokované, v niektorých prípadoch ani to nie. Ak chceme návštevníkovi podať dôležitú informáciu mali by sme použiť iný, vhodnejší spôsob.

Nutnosť používať špeciálny softvér na prezeranie webu

Niektoré firmy sa snažia dostať text do dokumentov PDF alebo DOC. V tomto prípade, si stránku bežným spôsobom bez špeciálneho softvéru návštevník neprezrie. Niektoré informácie, je vhodné dávať do iného formátu ale v takomto prípade je potrebné o tom návštevníka vopred oboznámiť, že daný dokument je iného formátu. Je potrebné uviesť typ formátu súboru a jeho veľkosť. Ak to neurobíme, môže sa stať, že nám návštevník vo chvíli ak zistí, že dokument PDF má 20 MB zo stránky odíde.

Nefunkčné odkazy a zlá navigácia

Nefunkčné odkazy svedčia o tom, že sa o web nikto nestará. Niekedy to nemusia byť ani odkazy, niekedy sa stáva, že amatérsky tvorba označí text podčiarknutím. To je veľká chyba, je všeobecne zaužívané že podčiarknutý text je odkaz. Odporúča sa aj odkaz farebne zvýrazniť, aby bolo jasné že sa naozaj jedná o odkaz. Používatelia sú na to zvyknutý. Ďalším problémom je nefunkčná navigácia. Návštevník sa jednoducho nedostane tam kam chcel ísť. Môže to byť zapríčinené veľmi rozsiahlou štruktúrou, ale aj tým že na určité časti webu vedie odkaz len z úvodnej stránky.

Nutnosť registrácie na prehliadanie stránok

Tento spôsob je určite na mieste, ak máte webovú stránku vytvorenú len pre dopredu danú skupinu užívateľov. To môžu byť napríklad rôzne štatistiky alebo informácie dôverného charakteru. V takomto prípade by ste nemali nikde uvádzať adresu webovej stránky a taktiež by ste mali zakázať indexáciu takejto stránky. V inom prípade neobmedzujte žiaden obsah a prehliadanie obsahu neviažte na žiadnu formu registrácie. Tento problém sa tíka tiež internetových obchodov. V mnohých prípadov, sa bez registrácie nedajú vkladať produkty do košíka, alebo dokonca prehliadať detaily produktov.

Pomalé načítavanie

Napriek tomu, že sa rýchlosť internetových prípojok zvyšuje má ich stále málo používateľov. Niektorý, tiež môžu web prehliadať pomocou mobilu, ktoré majú menší výpočtový výkon a rýchlosť pripojenia je omnoho nižšia. Pomalé načítanie webových stránok ich odradí a prerušia načítanie stránky, bez toho aby videli obsah. Čím je to spôsobené?
Jednak je to pôsobené používaním niektorých editorov webových stránok a prehnaným používaním prvkov ako JavaScript, Java, technológia Flash, iframe, tabuľky, veľký počet obrázkov. Rôzne pohyblivé prvky webovú stránku výrazne spomaľujú.

Neaktuálny obsah

Určite ste mali takúto skúsenosť: na webe ste našli zaujímavý článok, návod, popis výrobku alebo služby. Po chvíli čítania ste zistili, že je to nejaké divné. Informácie sa nezhodujú s tým, čo sa píše inde, alebo čo už viete. Aj tak ste si to prečítali, budete považovať tieto informácie za správne, a podelíte sa s nimi s druhými. Ale pozor. Prečítali ste si zastaralí článok a dnes to je všetko inak.
Smola je v tom, že sa to vôbec nedozviete. Až s príchodom blogov sa začali pri článkoch uvádzať dátumy, kedy boli vydané. V niektorých prípadoch autori označujú aj novo pridaný a neplatný text. V takomto prípade, máte prehľad o tom čo je platné a čo nie. Mnohé firmy už začínajú staršie články ukladať do archívu.
Uvádzať dátum aktualizácie celej webovej stránky, nie je dobré. Je to prvok ktorý do webovej stránky nepatrí ako napríklad údaje o rozlíšení obrazovky, optimalizácia pre konkrétne prehliadače, alebo údaj kto má dnes meniny a aký je dnes dátum. Omnoho lepším spôsobom je každý rok meniť copyright (c) 2014 alebo uvádzať rozmedzie rokov (c) 2008 - 2014.

Žiadne kontaktné údaje

Na Internete sú tiež virtuálne firmy. Tieto firmy síce majú webovú stránku, kde predávajú tovar alebo v skutočnosti žiadnu kanceláriu alebo sklad nemajú. Až keď si niekto u nich niečo objedná začínajú zháňať konkrétny tovar. Takáto firma nepotrebuje aby ju niekto kontaktoval.
Serióznej firme, ktorej na zákazníkoch záleží (chce sa prezentovať a predať) svoje kontaktné údaje naopak uvádza bude. Presvedčte vašich zákazníkov, že skutočne existujete a máte kamennú prevádzku, telefónne číslo, obchodné oddelenie. Pozor však na opačný extrém. Tým je uvádzanie všetkých pracovníkov firmy od riaditeľa až po upratovačku. Prečo by mal každý vedieť, akú má vaša firma vnútornú štruktúru.
Serióznu firmu, ktorá chce predávať svoje produkty a služby asi nenapadne mať na web stránke kontaktné údaje. Ale sú aj nečestné firmy, ktoré na webe kontaktné údaje neuvádzajú.

Chýbajúce vyhľadávanie

Nemusíte mať ani internetový obchod a váš web môže dosiahnuť obrovských rozmerov. Takýto web obsahuje veľké množstvo informácií návodov, článkov, technických parametrov atď. Na dobre navrhnutom webe by návštevník nemal mať problém dané informácie nájsť, ale aj tak sa môže stať, že potrebuje hľadať nejaké podrobnosti. V takomto prípade je dobré mať na stránke vyhľadávanie. Návštevník ho očakáva v ľavo hore, alebo v postranných stĺpcoch. Formulár na zadávanie dotazu, by mal mať dve podobe. Jednu na zadanie kľúčových slov a druhý na zadanie podrobnejších parametrov vyhľadávanie. Vyhľadávanie je dobrým nástrojom ako uľahčiť návštevníkom pobyt na webe.

Chýbajúce tlačítko späť

Pre webové stránky s viac úrovňami je vhodné dávať tlačítko späť. Návštevník sa dostane hlbšie do úrovne a stráca orientáciu o tom kde je. Síce tlačítko Späť má hore vľavo v prehliadači ale to je ďaleko. Možno sa teraz usmievate ale je to tak. Návštevník musí isť hore myšou a tam kliknúť na tlačítko. Toto je možné vyriešiť tak, že tlačítko späť dáme do zorného pola pod text. Druhý problém, ktorý súvisí s tlačítkom späť sú AJAX-ové aplikácie. V ich prípade, sa to čo vidí návštevník na stránke dej v jednom okne prehliadača a ak klikne na späť tak sa dostane na predchádzajúcu stránku. Ak sa vráti späť na pôvodnú stránku, tak obsah čo tam mal bude preč, bude musieť začať odznova. Preto sa pri AJAX-ových aplikáciách funkcia tlačítka späť v prehliadači musí upraviť.

Žiadna webová stránka

Teraz už viete ako spoľahlivo nahnevať návštevníkov webovej stránky. Ale čo ľudia ktorí sa k vám nedostali, pretože ju nemáte? Asi nevyužitá šanca osloviť zákazníkov. Najviac, ale nahneváte potencionálnych zákazníkov tým, že webovú stránku nemáte. V dnešnej dobe nikoho nenapadne nemať e-mail alebo mobil. Ale web nemajú zďaleka všetky firmy.